کد مطلب: 18376
  تاریخ انتشار:  1400/08/22 - 11:47


فشار بر کشورها برای دستیابی به توافق اقلیمی در "کوپ۲۶"

"فرانس تیمرمن"، نایب رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: در صورتیکه ما شکست بخوریم، نوه یک ساله من با انسان های دیگر برای تامین آب و غذا می جنگد.

کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به کوپ ۲۶ (COP26) در حال دستیابی به یک توافق جهانی با هدف محدود کردن میزان افزایش دمای هواست و مسئولان برگزارکننده این اجلاس امیدوارند که امروز (شنبه) توافق نهایی حاصل شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، نمایندگانی از نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان وظیفه دارند تا در راستای تحقق هدف توافق پاریس در سال ۲۰۱۵ و جلوگیری از افزایش ۱.۵ درجه سانتیگرادی دما تلاش کنند چرا که بلایای طبیعی و فجایع ناشی از گرم شدن هوا، سراسر جهان را تهدید می کند.

در این مذاکرات اقتصادهای در حال توسعه به رهبری هند با درخواست‌های مطرح شده برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بدون حمایت مالی، خودداری از بکارگیری سوخت‌های فسیلی و سازگاری با تاثیرات شتاب‌دهنده تغییرات اقلیمی مخالفت کردند.

ضرب‌الاجل پایان مذاکرات دو هفته‌ای فرا رسیده و چهره‌های برجسته جهانی وارد میدان شدند تا یکدیگر را به همکاری در راستای منافع مردمی که به دلیل بحران آب و هوایی با تهدید روبرو هستند، تشویق کنند.

مسئولان برگزارکننده کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل پیش از این تایید کردند که پیش نویس متن جدید توافقنامه برای بررسی دقیق تا ساعات ابتدایی روز شنبه در گلاسگو منتشر نخواهد شد.

به گزارش روزنامه گاردین، "فرانس تیمرمن"، نایب رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: در صورتیکه ما شکست بخوریم، نوه یک ساله من با انسان های دیگر برای تامین آب و غذا می جنگد. این واقعیت تلخی است که ما با آن روبرو هستیم. بنابراین جلوگیری از افزایش ۱.۵ درجه  سانتیگرادی دما برای پیشگیری از آینده ای است که برای فرزندان و نوه های ما غیرقابل زندگی خواهد بود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان